Роман Наумов (r_naumov) wrote,
Роман Наумов
r_naumov

Броньовані КрАЗи



Вистачило лише одного військового втручання, щоб усім стало ясно - Збройні сили України, як би сказати м'якше, були трохи не готові до нього. Крім недостатньої підготовки військовослужбовців, корумпованості генералів та інших "поважних" причин була ще одна, дуже вагома - відсутність фінансування, і, як наслідок, застаріла матеріально-технічна база. Військові підрозділи до останнього були укомплектовані переважно радянською технікою, застарілою по всім показникам.

Значну роль у виправленні цієї ситуації відіграє компанія АвтоКрАЗ, яка шляхом створення нових модифікацій вантажних та броньованих автомобілів поступово приводить нашу армію до рівня обороноздатної. За роки незалежності підприємство постачало збройним силам вантажівки та шасі для спеціалізованих авто. А тепер життя наших бійців будуть зберігати броньовані автомобілі спеціального призначення.

В 2014 році ПАТ АвтоКрАЗ укладає угоду з канадською компанією Streit Group, з якою уже не один рік співпрацює, про виробництво на потужностях вітчизняного підприємства броньованих автомобілів для потреб української армії, Національної гвардії та Державної прикордонної служби. До цього моменту їх спільною розробкою був броньований варіант автомобіля КрАЗ-6322 - Raptor, вперше представлений на міжнародній виставці озброєння IDEX в 2007 році. В 2013 році Streit Group продемонстрували свої нові розробки: Cougar та Spartan, а зацікавленим компаніям було запропоновано випускати ці автомобілі на своїх підприємствах. На сьогодні вони мають 20% української складової, решта - імпорт. Таке співвідношення на даний момент при даних обсягах поставок є економічно доцільним, але в разі збільшення обсягів замовлень, долю українських компонентів буде значно збільшена, тобто буде проводитись локалізація виробництва.

На відміну від
Кугуара та Спартана наступні дві новинки мають 85% українських компонентів і є спільною розробкою Streit Group та АвтоКрАЗ - Shrek One і Feona. Шрек був презентований в 2014 році, а Фіона - в 2015.

Отже, маємо абсолютно нові автомобілі спеціального призначення, на які можна не лише подивитись, а й випробувати на тестовому полігоні. Така можливість з'явилась у декількох українських блогерів завдяки блог-туру, організованому АНБ-Україна та ПАТ "АвтоКрАЗ". Далі детально про кожен з вищевказаних автомобілів. Але почати я хочу з тих, яких на полігоні не було, але згадати про них варто.

КрАЗ-6322 Raptor. Броньований автомобіль 2014-го року, основне призначення якого - перевезення особового складу, устаткування, причепів. Від версії 2007-го року відрізняється повністю броньованою кабіною та посиленим захистом інших елементів. Має колісну формулу 6х6, вантажопідйомність 4-6 тон при власній вазі 21 т. Може буксирувати причіп вагою до 30т. Двигун ЯМЗ, Ford або Deutz потужністю від 300 до 400 к/с. Автомобіль має надзвичайно високу прохідність, та другий рівень балістичного захисту.



КрАЗ Ураган (Hurricane). Броньований автомобіль 2015-го року, розроблений сумісно Streit Group з ПАТ "АвтоКрАЗ" на базі КрАЗ-7634НЕ. Має колісну формулу 8х8 та 350-450-сильний двигун ЯМЗ, Ford або Deutz, а також посилену підвіску для компенсації ваги автомобіля, що складає 24 т. Вантажопідйомність - 17 т. Четвертий рівень балістичного захисту (із п'яти можливих). Планується, що автомобіль буде використовуватись не тільки як транспортник, а й як платформа для різного роду озброєння. Виготовляється лише під замовлення. 80% комплекстуючих - українські.



А тепер повернемось до тестового майданчику, де на нас чекають чотири прекрасних автомобілі. Загальний вид (панорама) на випробувальний полігон:


КрАЗ Кугуар (Cougar). Броньований автомобіль з 4,5-літровим дизельним двигуном від Toyota та колісною формулою 4х4. Вага - майже 6 т. Основне призначення - перевезення та захист особового складу. Другий рівень балістичного захисту.

Влітку 2014-го Національна гвардія замовила 20 Кугуарів, станом на листопад того ж року прикордонними військами експлуатувались 47 автомобілів, а на сьогодні близко 70. Цей автомобіль вже пройшов бойове випробування і встиг себе добре зарекомендувати. До речі, Кременчуцький завод також займається відновленням пошкоджених під час бою авто. Вартість нового КрАЗ Кугуар становить 215 тис.дол. Слід, зазначити, що дана ціна та інші нижчевказані є дуже приблизними і залежать від комплектації. Керівництво підприємтсва їх не підтверджує, дані взяті з вільних джерел (Wikipedia).













КрАЗ Спартан (Spartan). Броньований автомобіль для перевезення особового складу в умовах підвищеної небезпеки. Повна маса автомобіля 8,8 т. Має 300-сильний двигун Ford об'ємом 6,7 л та колісну формулу 4х4, максимальна швидкість - 110 км/год. Другий рівень балістичного захисту. На даху можливе встановлення бойових модулів.

Представлений для тесту автомобіль - це поліцейська модифікація Спартану, можливо тому його зовнішній вигляд мені найбільше сподобався. Проте, саме за цим автомобілем значиться найбільше виявлених під час випробувань недоліків, наприклад, відсутність місця під запасне колесо або слабка ходова частина, яка не витримує ваги автомобіля. На даний момент продано близько 70 автомобілів Нацгвардії, прикордонникам та СБУ. Ціна нового Спартану - близько 250 тис.дол.







Блогери організували засідку.




Приємний для мене момент - на даному автомобілі шини білоцерківського заводу Rosava.














КрАЗ Шрек (Shrek One) та Фіона (Feona). Шрек базується на шасі КрАЗ-523ВЕ з колісною формулою 4х4, Фіона - на базі КрАЗ-6322 з 6х6. На автомобілі встановлюється 330-сильний двигун ЯМЗ, Ford або Deutz. Призначені для перевезення особового складу та вантажів. Приблизна вартість - 1 млн.дол.





























Автомобілі без жодних проблем долали всі перешкоди, вилазили на високі пороги, піднімались на круту гірку, розганялись, маневрували. Блогерам, які мали водійське посвідчення категорії В, дали можливість проїхати за кермом Кугуара та Спартана. Решта могли просто прокататись в якості пасажирів. Для керування Шреком та Фіоною потрібне посвідчення на вантажні автомобілі.



Не маючи на меті знайти якісь недоліки у вищевказаних автомобілів, я хочу відзначити один дуже суттєвий плюс - вітчизняні броньовані спецавтомобілі існують, вони розробляються, модернізуються, покращуються і йдуть на допомогу військовослужбовцям Збройних сил України. Велика подяка Кременчуцькому автомобільному заводу за таку важливу роботу, за вагомий вклад у безпеку України, а його співробітникам за можливість відвідати підприємство. Окрема подяка Ігорю ibigdan за організацію блог-туру та Андрію a_s_k_e_t, який провів сім годин за кермом, щоб привезти нас в Кременчук та повернути додому.


Tags: Кременчуг, Украина, авто, блог-тур, фоторепортаж
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 17 comments